Thursday, March 11, 2010

哈囖大家!


也许我太想念用vaio type华文了!哈哈.

突然很想用华文写这个部落格, 虽然还真的蛮吃力, 但还好啦! 再不多看或多写华文的话它真的会退步! 其实我的华文程度已经掉得非常烂了! 亏我还有想要教人家补习! 天啊!!! 或许等到放长假时可以再考虑 (我花了很多时间想 的汉语拼音!)-.=


一个星期过了. 不知开心还是伤心.


忙碌的一个星期终于过了, 今天交上了作文, 是有关社会与经济. 就因家里的打印机老早就坏了, 而作业在隔天早上八点半就得交, 昨天只好一个人待在学校里乱赶作业. 也好, 可以逼自己加油, 要不然很迟才能吃晚餐和回家. 就这样,我待到了八点多我在南大待得最晚的一天


今天得知了一个消息, 新加坡真的还真小!!! 这个学期认识的新朋友sharlene (是这样拼吧…), 过去几年或许很有可能擦身而过, 但我们从来都不知彼此的存在!! 哈哈! 很不巧的在巴士遇到她, 我们一起搭地铁回家. 在路上还算有说有笑啦, 但我拿出了手提电脑向她提起下周须要交的一个作业, 这才发现一件事! 由于那个作业是 resume writing , 我就说nothing much to write! All I can write for achievement is St John! Then 她就说她也是St John! And amazing she’s from zone 4 too! 当时我真的很惊讶, 因为我本身也是from zone 4! 说着说着想起St John真的给了我们很多回忆! (: 超想St John!!!! 我想那是将永远留在心里的美好回忆吧!:D oh ya, she's from paya leba girls'!


Think I’m gonna type in English again cos I’ve no idea how to bring across this in Chinese! HAHA. Adele was asking me if I want to take up minor in entrepreneurship during the special term. At first I was quite against it but now it’s seems pretty okay! As in though it will be a very intense format of having 1month of lessons from 9-5pm for all weekdays and net-working in the Saturdays, but I can complete 12 Aus for this minor within that 1month plus and this minor doesn’t incur extra cost like others need to for their special term! Moreover 12Aus is really a lot! But first of all have to attend a talk or something like that, followed by interview etc! But I'm going to have a really long school holiday ahead and why not take up this special term right? just suffer 1.5 months more! Attracted by I guess it's too late now! D:


爱,彬。


P.S. : 希望一切的恶梦都会快快过!

No comments:

Post a Comment